Pracovní listy

Průzkum

Ve videu s nejčastějšími chybami jsem zmiňovala, že pokud si s některými částmi profilu svého ideálního zákazníka nevíte rady, je lepší se ZEPTAT, než si DOMÝŠLET.
 
Zeptat se své komunity, cílové skupiny, svých klientů.
 
Pár tipů, jak z nich potřebné informace získat:
 
👉🏻 Položte otázku ve svém příštím příspěvkůa vyzvěte své sledující ke sdílení v komentáři
👉🏻 Udělejte anketu ve své FB skupině
👉🏻 Vložte anketu nebo “kvíz” do stories na Instagramu a poté, co někdo odpoví, mu napište do soukromé zprávy a doptejte se detailněji
👉🏻 Vytvořte si dotazník v Google forms a rozešlete ho své komunitě (emailem, v soukromých zprávách, na sítích)
👉🏻 Vytvořte soutěž, kterou své sledující vyzvěte ke sdílení za určitou odměnu (např. konzultace zdarma)

NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY

Doporučuju si vytvořit několik profilů ideálních klientů a poté si je srovnat. Možná se od tebe tito lidé liší pohlavím, věkem, životním stylem... ale možná je něco spojuje (problém, potřeba, pocity) a chtějí od vás v podstatě to samé.

TOHLE je věc, kterou bys měla na sítích dostat do popředí.

Vzpomeň si, s jakými nejčastějšími problémy/tématy/motivy k tobě tvoji klienti nebo zákazníci přichází. Můžeš jim taky napsat e-mail nebo zprávu na sociálních sítích a přímo se zeptat, co je k tobě přitáhlo.

Ptát se můžeš taky skrz ankety a kvízy ve stories nebo otázkami ve svých příspěvcích.

Ne každý obor je zaměřený na řešení "problému". Vždy ale musíme mít DŮVOD, abychom si něco koupili. Zapomeňte proto na slovo problém a zaměřte se na to, jaký důvod má člověk, který chce vaše služby/produkty a co pozitivního mu to do života přinese.

Když se snažím cílit při své tvorbě na ideálního klienta, ztrácím sama sebe a svou autenticitu.

V některých oborech tohle vůbec nemusí vadit. Někdy může být našim ideálním klientem naše "minulé já", my před pár lety. Protože jsme teď už o krůček dál, můžeme pomoct dalším lidem, aby se posunuli.

Jen je potřeba počítat s tím, že nebudou mít úplně 100% všechno stejně jako my.

 

Při sestavování profilu IK nezapomínej sama na sebe - s kým chceš pracovat? Jaké hodnoty by měl mít stejné jako ty? Jaká témata tě nejvíc baví s klienty řešit?

Ideální klient je ten, kdo od tebe nakoupí, ale zároveň to bud na obě strany příjemné. Když si tohle ujasníš, i obsah se ti bude tvořit s větší lehkostí, protože budeš psát o něčem, co tě samotnou baví a zajímá.