Průzkum
NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY
Doporučuju si vytvořit několik profilů ideálních klientů a poté si je srovnat. Možná se od tebe tito lidé liší pohlavím, věkem, životním stylem... ale možná je něco spojuje (problém, potřeba, pocity) a chtějí od vás v podstatě to samé.
TOHLE je věc, kterou bys měla na sítích dostat do popředí.
Vzpomeň si, s jakými nejčastějšími problémy/tématy/motivy k tobě tvoji klienti nebo zákazníci přichází. Můžeš jim taky napsat e-mail nebo zprávu na sociálních sítích a přímo se zeptat, co je k tobě přitáhlo.
Ptát se můžeš taky skrz ankety a kvízy ve stories nebo otázkami ve svých příspěvcích.
Ne každý obor je zaměřený na řešení "problému". Vždy ale musíme mít DŮVOD, abychom si něco koupili. Zapomeňte proto na slovo problém a zaměřte se na to, jaký důvod má člověk, který chce vaše služby/produkty a co pozitivního mu to do života přinese.
Když se snažím cílit při své tvorbě na ideálního klienta, ztrácím sama sebe a svou autenticitu.
V některých oborech tohle vůbec nemusí vadit. Někdy může být našim ideálním klientem naše "minulé já", my před pár lety. Protože jsme teď už o krůček dál, můžeme pomoct dalším lidem, aby se posunuli.
Jen je potřeba počítat s tím, že nebudou mít úplně 100% všechno stejně jako my.
Při sestavování profilu IK nezapomínej sama na sebe - s kým chceš pracovat? Jaké hodnoty by měl mít stejné jako ty? Jaká témata tě nejvíc baví s klienty řešit?
Ideální klient je ten, kdo od tebe nakoupí, ale zároveň to bud na obě strany příjemné. Když si tohle ujasníš, i obsah se ti bude tvořit s větší lehkostí, protože budeš psát o něčem, co tě samotnou baví a zajímá.